اندیشه ی نو

بایگانی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

من مجبورم با این آدمها زندگی کنم؟

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

اگه تک فرزند نباشی و با خواهر و برادرهای دیگه ات کنار هم زندگی میکنین، حتما برای تو هم پیش اومده که باهاشون سر ناسازگاری داشته باشی! مثلا ممکنه داداش بزرگترت حس رییس بازی در بیاره و بهت دستور بده فلان کار رو انجام بده! یا ممکنه خواهر کوچیکت مدام دست به وسایل شخصیت بزنه و دور و برت باشه! ممکنه هم بی اجازه وارد اتاق بشه و اتاقت رو به میدان جنگ تبدیل کنه!! این رفتارها ممکنه تو رو اونقد عصبی کنه که از کوره در بری و مدام با خودت بگی که کی میشه من از دست اینا راحت بشم!!
البته این دعواهای خواهر و برادرانه در یه خونه همیشه هست ولی موندگار نیست! شاید با خودت بگی وقتی با دوستام دعوا کنم میتونم باهاشون حرف نزنم و ازش دور بشم و بیام خونه. اما اگه با خواهر و برادرم دعوا کنم کجا برم؟ عین آینه دق جلوی راهم هستن! اما نگران نباش در اینجا میخوام بهت چند تا روش رو یاد بدم تا بتونی  از شر این دعواها نجات پیدا کنی….
  • -در لحظه ای که بحث میکنی و حس کردی صدات داره میره بالاتر، همون لحظه از اتاق خارج شو!
  • -اگه هر روز سر یه موضوع تکراری بحث و جنجال داری، در این مورد از پدر و مادرت راهنمایی بگیر
  • -یه حریم شخصی برای خودت داشته باش و به خواهر و برادرت هم توضیح بده که این قسمت فقط متعلق به تو هست و همینطور تو هم به حریم شخصی اونها احترام بذار
  • -کارهایی که باعث خراب شدن رابطتون میشه رو انجام نده! مثلا نباید چون اون یه چیزی پرت کرد تو هم دوتا پرت کنی!!
  • -سعی کن در موقع مشاجره و دعوا رازهای همو فاش نکنین و قولهاتون رو زیرپا نذارین

  • آیا من مجبورم با این آدمها زندگی کنم؟

در نهایت سعی کن تا میتونی از دعوا فاصله بگیری و مشکلاتت رو با صحبت کردن حل و فصل کنی. چون رابطه خواهر و برادری بهترین نوع رابطه عاطفی است. سعی کن با محبت رفتار کنی تا کم کم این دعواها کمرنگ بشه. گاهی لازمه کوتاه بیایی. نقشه های جالبی بری بهتر شدن رابطتون داشته باش، مثلا با هم عکسای خونوادگی رو ببینین و یا تمیز کردن خونه رو با هم انجام بدین. کارهای مفیدی میشه انجام داد تا کنار هم شاد زندگی کرد. میتونین هر روز هر کدوم یه ایده جالب بدین تا به طور مشترک یه کاری رو انجام بدین و هر بار هم بهم دیگه جایزه بدین. اینجوری مهر و محبتتون هم بیشتر میشه. داشتن خانواده و خواهر و برادر بهترین نعمت برای زندگی است. بهتره تا میتونی قدرش بدونی….

  • pariya sh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی