اندیشه ی نو

بایگانی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

صبحانه

پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

برای خیلی ها سوال است که چه صبحانه ای باعث رشد بهتر و سلامت بیشتر مغز و بدن می شود در اینجا صبحانه ای کامل و سالم را به شما معرفی می کنیم...

نتیجه تصویری برای صبحانه

یک هفته صبحانه سالم

برای خودتان هدف تعیین کنید که هر روز صبحانه بخورید. از برنامه صبحانه یک هفته‌ای ما بعنوان راهنما استفاده کنید. هر کدام از این غذاها حدود ۳۵۰ کالری دارند و سرشار از انرژی‌ای هستند که برای روز نیاز دارید. آماده کردن آنها هم کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد.


نتیجه تصویری برای سیریال

خداحافظ سیریال دوران کودکی:


از سیریال‌های غلات کامل استفاده کنید. فیبر موجود در آن کمک می‌کند احساس سیری کنید. یک فنجان سیریال، نصف فنجان شیر کم‌چرب و یک نصفه موز انرژی لازم برای کل صبحتان را فراهم می‌کند.


نتیجه تصویری برای کره ی بادام زمینی و توت فرنگی

کره‌بادام‌زمینی و توت‌فرنگی:


۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی را روی یک تکه نان‌تست گندم یا جو کامل بمالید. آن را همراه با یک کاسه توت‌فرنگی سرو کنید. این غذا شما را خیلی طولانی‌تر از ژله سیر نگه خواهد داشت.


نتیجه تصویری برای اسموتی

روزتان را با اسموتی شروع کنید:


سه چهارم لیوان ماست کم‌چرب، یک فنجان هلو (یا هر میوه دیگر) و یک فنجان شیر کم‌چرب را در مخلوط‌کن بریزید. آنها را ترکیب کنید، سپس در یک لیوان بریزید و سرو کنید.


نتیجه تصویری برای پودر پروتئین

پودر پروتئین:


یک وافل غلات‌کامل به همراه یک قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی و یک عدد پرتقال متوسط و یک تخم‌مرغ آب‌پز پروتئین موردنیاز شما در وسط هفته را فراهم می‌کند.


نتیجه تصویری برای لقمه

صبحانه تو راهی:


برای روزهایی که وقت نشستن و صبحانه خوردن ندارید عالی است: ۲۳ عدد بادام، ۲ قاشق غذاخوری کشمش را با یک فنجان آجیل هندی در کیسه پلاستیکی بریزید و مخلوط کنید.


صبحانه ایرانی

صبحانه روز تعطیل:


یک لیوان ماست ساده را به نصف لیوان گرانولا و نصف لیوان بلوبری مخلوط کنید. ماست چکیده کم‌چرب طعم خامه‌ای‌تری دارد و بیشتر از ماست معمولی هم پروتئین در خود دارد.


نتیجه تصویری برای اوت میل

اوت‌میل: ( جو دوسر)


وقتی می خواهید بخوابید صبحانه‌تان را درست کنید. اوت‌میل دیرپز بسیار خامه‌ای و سیرکننده است. دستورغذای آن را پیدا کنید، درست کنید و موقع سرو روی آن یک قاشق غذاخوری کشمش و نصف فنجان توت فرنگی تازه بریزید.



در وقتتان صرفه‌جویی کنید  - از قبل برنامه‌ریزی کنید


صبحانه‌هایتان را تا می‌توانید از شب قبل آماده کنید. حتی آماده کردن وسایل لازم آن از قبل هم صبح خیلی کمکتان خواهد کرد.

این غذاها راهنمایی بود که نشانتان می‌داد از میزان درست پروتئین، غلات کامل و میوه‌ها استفاده کنید. ولی نکته مهم در خوردن صبحانه این است که بدانید چه چیزی برای شما مناسب‌تر است. به همین خاطر باید تا می‌توانید تجربه کنید. می‌توانید با شیر سویا و شیر بادام، دستورغذاها را برای افراد گیاهخوار هم مناسب کنید. شاید هم دلتان بخواهد هر روز فقط از یکی از این دستورها استفاده کنید. حتی اگر هر روز صبحانه یک‌شکل بخورید بهتر از این است که اصلاً صبحانه نخورید.

منبع:کیدز پرشیا

  • pariya sh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی